Brand & Web Design for Thriving Studio

 
portefoljethumbnail4.jpg
 

Ego alarm!

Ja nu er i advarede :)

For som en del af min process i at starte min egen virksomhed, kendte jeg jo ingen bedre til at designe et autentisk og holistisk design end mig selv. Jeg ved godt hvor selvglad det lyder, men jeg kender ikke nogen indenfor min egen branche som bruger samme process som jeg selv. Det er meget anvendt bland brand designere i USA og England, men på det danske marked er der en tendens til enten at fokusere meget på strategien ELLER meget på det grafiske. I min verden hænger disse ting sindsygt meget sammen, og derfor har jeg valgt at bruge min egen teknik til at få designet mit eget design.

Men ligeså let og selvsikkert jeg kan designe for andre, ligeså angstprovokerende er det som designer selv at få designet. For jeg er typen der i mange år altid har elsket at friske garderoben og indretningen i hjemmet op med modediller.

Men når det kommer til designet af dit brand er det super vigtigt at holde sig til de samme farver, mønstre og billeder i årevis, for at blive genkendt og etableret på markedet.
Det er også årsagen til at jeg altid designer "tidsløse" brands. Selvfølgelig må de gerne være nutidige, men de skal ikke kun følge en bestemt modedille, for så står du med et outdateret design om små 5-10 år. Så dette havde jeg selvfølgelig også in mente da jeg designede mit eget design.

showcase1-thrivingstudio2.jpg
showcase1-thrivingstudio.jpg
showcase1-thrivingstudio3.jpg
 
brandboard-thrivingstudio.jpg

BRAND IDENTITET:

I den første del af processen i branding spørgeskemaet blev disse ord mine branding nøgleord, som opsummerer min brand identitet:

ÆSTETISK, SKANDINAVISK, JORDNÆR,
FEMININ, AUTENTISK, BOHEME

 

BRAND DESIGN:

Ud fra dette designede jeg moodboardet med et mix af art deco, boheme og skandinaviske vibes.

Ud fra moodboardet blev farvepaletten søgrøn, smaragdgrøn, blomme og sandfarvet.

Fontene blev Open Sans i light og bold til brødtekst og overskrifter, samt Playfair Display som kunne bryde stilen til quotes og blikfang.

BRAND ELEMENTER:

Mit logo har fået et ikon der "blomstrer" i art deco stil, som jeg synes passer godt med mit firmanavn og fremhævede den vibe som jeg ønskede.

Ud fra ikonet designede jeg forskellige baggrundsmønstre som kan bruges til diverse platforme såsom hjemmesiden, social media posts, visitkort osv.

Et mønster er rigtig godt at få designet når man ikke sælger fysiske produkter. Det giver brand designet et liv og skaber en rød tråd.

Det er efterhånden et halvt år siden jeg designede mit brand, og jeg er stadig ligeså vild med det som jeg var fra dag 1. Så det kan tyde på at min angst for at jeg ville have lyst til at ændre det hele tiden ikke var nødvendig :)